loading...

Thursday, August 11, 2011

Kancil Rempuh Iswara dan Van Hingga Rentung


JERANTUT – Seorang wanita cedera parah apabila kenderaan yang dipandunya bertembung dengan dua lagi kenderaan lain di Kilometer 4 Jalan Jerantut-Temerloh kira-kira jam 6.30 petang kelmarin.

Dalam kejadian itu, mangsa yang memandu kereta jenis Perodua Kancil memasuki laluan bertentangan dan merempuh sebuah kereta Proton Iswara seterusnya melanggar sebuah van muatan mi basah.

Mangsa, Nik Salmi Firdaus Nik Mohd Suhaimi, 29, kini dirawat di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS) Temerloh.

Bagaimanapun, pemandu van, Eng Kuan Tong, 60, tidak mengalami sebarang kecederaan manakala pemandu Proton Iswara, Mohd Azmi Abu Bakar, 34, cedera di bahagian dahi dan menerima satu jahitan.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Jerantut, DSP Zakaria Kassim, ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

Menurutnya, dalam kejadian itu, kereta dipandu mangsa terbakar sejurus selepas bertembung.

“Laluan Jerantut-Temerloh antara yang kerap mencatatkan kemalangan walaupun keadaan jalan lurus, justeru pengguna jalan utama ini diharap supaya tingkatkan tahap keselamatan ketika memandu.

“Selain itu, penjagaan sistem keselamatan kenderaan seperti brek, pemakaian tali pinggang keledar dan menjaga jarak pemanduan dengan kenderaan lain antara yang perlu dilakukan untuk mengelakkan insiden malang terjadi,” katanya.

Sumber: Sinar Harian
              Utusan 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my