loading...

Monday, May 23, 2011

Tragedi Subuh


LEDANG – Seorang pengawal keselamatan yang dalam perjalanan ke tempat kerja maut selepas terbabit dalam satu kemalangan di Kampung Simpang Lima Darat, Bukit Gambir di sini, semalam.

Sebelum kejadian, mangsa, Mohamad Hussin Ahmad Dasuki, 43, menunggang motosikal berseorangan dari rumahnya di Kampung Parit Pulai, Serom, untuk ke tempat kerja di Serom 8.

Bagaimanapun, setibanya di tempat kejadian kira-kira jam 6.10 pagi, motosikal mangsa dari arah Bukit Gambir bertembung dengan sebuah motosikal dari arah bertentangan.

Akibat pelanggaran tersebut, mangsa terjatuh serta mengalami kecederaan parah di kepala akibat terhantuk pada jalan itu dan mati serta merta di tempat kejadian.

Manakala dua lagi mangsa kemalangan iaitu Nasrul Azrin Mistam, 19, dan Amri Bunawar, 20, mengalami kecederaan parah.

Kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar untuk rawatan lanjut.

Rakan Mohamad Hussin, Zakaria Kaliman, 47, berkata, dia terkejut sebaik menerima berita insiden yang menimpa rakannya itu.

Menurutnya, dia ada bertemu dengan Allahyarham kelmarin semasa bersama-sama menjadi juruhebah (DJ) sambilan di majlis perkahwinan di Serom 8.

“Sepanjang pertemuan ini, Allahyarham tidak menunjukkan sebarang perubahan dan kelihatan ceria seperti biasa.

“Pemergian Allahyarham adalah satu kehilangan yang besar kerana saya dan dia sering bersama-sama menjadi DJ dalam majlis perkahwinan,” katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Tangkak untuk bedah siasat.

“Kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my