loading...

Friday, August 16, 2013

Dua maut bertembung



Inalillahi wainailaihi rojiun

17 Ogos 2013
BESUT - Dua maut dalam kemalangan membabitkan dua buah kenderaan di Kampung Pangkalan Kubur, dekat  Tembila, di sini petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, Abdul Manaf Ahmad, 35, yang memandu kereta Proton Saga Aeroback dan penumpang sebuah lagi kereta jenis Honda Civic, Norafzan Rozali, 24, meninggal dunia ketika di rawat di Hospital Besut.

Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, DSP Noorzainy Mohd Zakaria berkata, kejadian dikatakan berlaku apabila kereta yang dipandu suami Norafzan, Ahmad Bakrinuddin Mohd Rani, 24, dari arah Kuala Terengganu- Kampung Raja telah hilang kawalan apabila tiba di selekoh di situ.

Menurutnya, kenderaan mangsa telah memasuki laluan bertentangan dan pada masa sama kereta yang dipandu Abdul Manaf bersama isterinya, Azura Zawawi, 28, yang datang dari arah Kampung Raja tidak sempat mengelak lalu melanggar kenderaan pasangan suami isteri itu.

“Kereta Proton itu telah melanggar sisi kiri kenderaan yang dinaiki pasangan tersebut menyebabkan kedua-dua buah kereta terlibat remuk,” katanya.

Noorzainy berkata, kesemua mangsa telah dikejarkan ke Hospital Besut, namun Abdul Manaf dan Norafzan meninggal dunia di Bahagian Kecemasan Hospital tersebut pada jam 4 petang hari sama.

Abdul Manaf yang menetap di Limbongan, meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala manakala Norafzan dari Taman Permai Perdana, Seberang Takir, Kuala Terengganu cedera parah di rusuk kiri.

Suami wanita itu pula cedera parah dan dirujuk ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Kelantan manakala isteri Abdul Manaf dirawat di Hospital Besut.

Ketika kejadian, difahamkan Abdul Manaf bersama isterinya dalam perjalanan dari rumah mereka untuk mengambil gambar perkahwinan di Setiu.

Dalam perkembangan lain, polis menahan seorang penganggur di Pulau Perhentian kerana disyaki mencuri telefon bimbit seorang pekerja chalet di pulau berkenaan kelmarin.

Noorzainy berkata, suspek berusia 30 tahun ditahan bersama seunit telefon bimbit jenis Samsung Grand dipercayai milik pekerja lelaki berusia 23 yang dilaporkan hilang pada 14 Ogos lalu.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/dua-maut-kereta-bertembung-1.192698



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my