loading...

Monday, August 12, 2013

Dihempap kepala lori LPG

Seorang lelaki maut dalam keadaan badannya separuh hancur dan perut terburai 
selepas lori tangki dipandu terjunam dari jejambat di Kilometer 280.7 Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan - Harian Metro

12 Ogos 2013
Nilai: Seorang pemandu lori tangki gas petroleum cecair (LPG) maut selepas kenderaan dipandunya terbabas dan terhumban dari jejambat setinggi 20 meter di Kilometer 280.7 Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan, di sini semalam.
 
Mangsa G. Perumal, 59, dari Taman Pantai Mas, Port Dickson, cedera parah di bahagian badan apabila tercampak dan digilis kepala lori yang remuk dalam kejadian pukul 3.40 petang.
 
Jurucakap polis berkata dalam kejadian itu, pemandu lori tangki terbabit dipercayai hilang kawalan dan terlanggar penghadang jalan di sebelah kiri lebuh raya, menyebabkan kenderaannya jatuh kira-kira empat meter ke bawah jejambat.
 
Katanya mangsa mati di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban.
 
Ketua Operasi Bomba Zainal Ahmad berkata siasatan awal mendapati lori tangki berkenaan kosong dan sedang dalam perjalanan balik ke Port Dickson setelah menghantar bekalan LPG ke Ipoh, Rawang dan Kepong apabila kemalangan itu berlaku.
 
Katanya sebuah jentera bersama 12 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Nilai serta enam anggota bomba yang berada di kawasan Rawat dan Rehat Nilai membantu operasi menyelamat itu.
 
Berikutan kemalangan itu, laluan berkenaan (Jalan Nilai-Pajam) terpaksa ditutup bagi membolehkan lori tangki LPG itu dialihkan.



Terdengar bunyi kuat 

Saksi kejadian yang hanya mahu dikenali dengan nama Siow, 50, berkata ketika melalui terowong di bawah lebuh raya itu dari Taman Semarak, di sini untuk ke pekan lama Nilai, dia terdengar bunyi yang kuat dan ketika melihat cermin pandang belakang, dia melihat sesuatu terjatuh dari jejambat sebelum disusuli kepulan asap.

Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Nilai, Zainal Ahmad, berkata pihaknya menerima panggilan daripada orang awam kira-kira jam 3.45 petang dan menghantar 12 anggota ke lokasi kejadian.

Katanya, pemandu lori itu dalam perjalanan ke stor penyimpanan LPG di Port Dickson selepas menghantar bahan itu di Ipoh, Perak dan Kepong, Selangor.









Sumber:
bharian.com.my/articles/PemanduloriLPGmautnahas/Article/
hmetro.com.my/articles/DIHEMPAPKEPALALORI/MA/Article
ntv7.com.my/7edition/local-en/TANKER_DRIVER_KILLED_IN_CRASH.html
thestar.com.my/News/Nation/2013/08/13/Driver-killed-as-lorry-plunges-off-overhead-bridge.aspx




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my