loading...

Saturday, March 9, 2013

Remaja maut dirempuh kereta



Inalillahi wainailaihi rojiun

9 Mac 2013
BALING - Seorang remaja berusia 18 tahun maut setelah motosikal yang ditunggangnya dirempuh sebuah kereta di kilometer 40 Jalan Sungai Petani-Baling berdekatan persimpangan ketemba di sini, kira-kira jam 1.45 pagi semalam.

Mohamad Wan Muzamir Abdullah, 18, dari Kampung Keda, Kledang, maut ditempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Kejadian berlaku ketika mangsa ingin keluar dari persimpangan ketemba menuju ke rumahnya sebelum dirempuh sebuah kereta dari arah Kulim-Baling.

Anak kedua dari enam beradik itu dipercayai terhentak di bahagian cermin kereta sebelum tercampak kira-kira  10 meter dari ke tempat kejadian.

Difahamkan, mangsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas berjumpa dengan rakannya di Pekan Kuala Pegang.

Mangsa, yang bekerja bekerja di sebuah kilang pemprosesan ayam di Kulim dibawa ke  Hospital Baling untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada ahli keluarganya.

Sementara itu, pemandu terbabit yang berusia lingkungan 40-an hanya cedera ringan dan mendapat rawatan sebagai pesakit luar.

Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Mat Daud Mat Hassan mengesahkan kejadian tersebut dan kes disiasat mengikut 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu sehingga mengakibatkan kematian.

Bermula dari Januari tahun ini sehingga kini,  lebih dari tiga penunggang motosikal di daerah maut dalam kejadian kemalangan.

Al-Fatihah


Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/remaja-maut-dirempuh-kereta-1.138050


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my