loading...

Monday, March 11, 2013

Pengawal keselamatan maut




11 Mac 2013
BUKIT SERINDIT - Seorang pengawal keselamatan maut selepas motosikal ditunggang bertembung dengan sebuah kereta  di Jalan Bukit Serindit, berhampiran Stadium Bukit Serindit di sini, malam kelmarin.

Mangsa, R Pattmanathan, 29, yang menetap di Bukit Baru dekat sini, maut di tempat kejadian dipercayai akibat kecederaan pada anggota badan yang dialaminya.

Rempuhan tersebut turut mengakibatkan motosikal jenis Modenas Kriss yang ditunggangnya hancur selain kereta Toyota Camry dipandu seorang Chuah Choon Keang, 32 remuk di bahagian hadapan sebelah kiri.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Ahmad Adnan Basri ketika dihubungi berkata, mangsa sebelum kejadian datang dari arah persimpangan lampu isyarat Semabok ke arah persimpangan Lebuh Alor Gajah-Melaka Tengah-Jasin (AMJ)/ Bukti Piatu.

“Namun apabila tiba di lokasi, motosikal berkenaan terbabas masuk ke laluan bertentangan lalu bertembung kereta dipandu Choon Keang yang datang dari persimpangan Lebuh AMJ/Bukit Piatu menghala persimpangan lampu isyarat Semabok,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang terjatuh dari motosikal kemudian disahkan mati sebelum dibawa ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/pengawal-keselamatan-maut-1.138498





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my