loading...

Saturday, March 23, 2013

Maut dirempuh ketika membaiki lori




Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Mac 2013
BENTONG – Tindakan seorang pemandu lori dan kelindan membaiki lori yang rosak di Kilometer 51.3 Lebuhraya Karak-Kuala Lumpur bertukar tragedi apabila salah seorangnya maut.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 8.15 malam kelmarin apabila mereka dikatakan memberhentikan lori di kiri lebuh raya selepas menyedari kenderaan masalah.

Katanya, mangsa yang maut ialah, Mohd Pauzi Zainol Abidin, 46 manakala kelindannya, Mohd Ridhwan Yusoff, 20 ,cedera ringan.

“Ketika kejadian berlaku, mereka berdua dipercayai cuba membaiki lori yang rosak.

“Secara tiba-tiba datang kenderaan yang masih belum dikenal pasti melanggar kedua-dua mereka dari arah belakang,” katanya.

Mohamad Mansor berkata, Mohd Pauzi kemudiannya dipercayai tercampak dan mengalami kecederaan di bahagian kepala.

“Petugas ambulans yang tiba di tempat kejadian mengesahkan mangsa meninggal dunia serta merta manakala Mohd Ridhwan pula mengalami cedera ringan dan dibawa ke Hospital Bentong.

“Mayat mangsa turut dibawa ke hospital sebelum dituntut ahli keluarga,” katanya.

Mohamad Mansor berkata, berdasarkan siasatan di tempat kejadian, polis menemui bahagian hadapan kenderaan dipercayai melanggar mangsa dan usaha mengesan masih dijalankan.

Katanya, kejadian diklasifikasikan langgar lari dan siasatan masih diteruskan di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Pengguna yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta tampil dan menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan atau hubungi pegawai penyiasat Inspektor A Haribalan menerusi talian 0164620998," katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/tragedi-lori-rosak-1.142116



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my