loading...

Thursday, March 21, 2013

Disondol Lori




21 Mac 2013
IPOH - Sebahagian tembok konkrit sebuah pejabat syarikat pengangkutan bas terkemuka di Jalan Bendahara pecah gara-gara dilanggar sebuah lori dalam satu kejadian di sini awal pagi semalam.

Lori tersebut dipercayai melanggar besi penghadang jalan sebelum masuk ke dalam longkang dan merempuh tembok konkrit di kawasan berkenaan.

Dalam kejadian jam 5.45 pagi itu, beberapa orang kakitangan serta pemandu bas syarikat berkenaan berada di pejabat sebelum mendengar bunyi dentuman kuat yang datang dari arah luar pejabat.

Kejadian itu mengakibatkan tiga buah kereta jenis Nissan Datsun, Proton Saga dan Mitsubishi rosak teruk akibat terkena serpihan batu konkrit yang pecah selepas pelanggaran tersebut.

Salah seorang pemilik kereta, Wong Chee Keong, 55, berkata di meletakkan kenderaannya di situ kerana bertugas sebagai pemandu bas di syarikat berkenaan.

“Saya dimaklumkan mengenai kejadian tersebut oleh kakitangan pejabat kira-kira jam 8 pagi tadi (semalam) dan ketika itu saya baru selesai menjalankan tugas.

“Berikutan itu, saya kerugian ribuan ringgit kerana kereta saya mengalami kerosakan teruk antaranyta cermin hadapan pecah dan bonet hadapan remuk kerana terkena bongkah-bongkah batu konkrit tersebut,” katanya.

Sementara itu, salah seorang kakitangan syarikat berkenaan berkata pemandu lori terbabit didapati melarikan diri sejurus selepas kemalangan tersebut berlaku.

Katanya, semuanya berlaku sepintas lalu namun bernasib baik kerana tiada penumpang atau pengguna yang berada di kawasan tersebut.

“Sehubungan itu, kami akan menutup kawasan runtuhan berkenaan buat sementara waktu supaya kerja pembersihan dapat dilakukan segera,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/pemandu-lori-lesap-1.141661




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my