loading...

Thursday, March 3, 2011

Kereta Terbang Rempuh Pokok

2 Mac 2011. JASIN: Seorang lelaki terbunuh manakala tiga penumpang lain termasuk seorang kanak-kanak cedera parah selepas kereta dinaiki mereka terbabit nahas di Jalan Tehel Baru-Melaka, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam itu, mangsa disahkan maut di tempat kejadian akibat parah di beberapa bahagian badan.



Tiga penumpang kereta Proton Iswara itu termasuk pemandu yang belum diketahui identitinya cedera parah selepas kenderaan berkenaan terbabas di kiri jalan dan ‘terbang’ kira-kira 20 meter dari jalan utama serta merempuh pokok getah dan berpusing sebelum terbalik.

Ketua Polis Daerah Jasin, Deputi Superintendan Che Suza Che Hitam, berkata mangsa yang maut adalah warga Nepal dikenali sebagai Devendra Pun berusia 26 tahun serta menetap di Taman Seri Duyong, dekat sini.

“Mangsa tercampak keluar dari kereta yang dinaiki bersama tiga penumpang lain parah di kepala dan meninggal di tempat kejadian,” katanya.

Beliau berkata, siasatan mendapati kereta terbabit dipercayai dari arah Melaka menghala ke Kampung Tehel, Bemban dan dipandu laju sebelum terbabas ke kiri jalan. “Mayat mangsa dihantar ke Hospital Jasin untuk dibedah siasat manakala tiga lagi penumpang yang belum dikenal pasti dihantar menjalani rawatan lanjut di Hospital Melaka,” katanya.

Sementara itu, sumber Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) memberitahu mangsa yang meninggal dunia mengalami kecederaan parah di bahagian paha kirinya yang koyak selain kedua-dua kakinya patah. - Mymetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my