loading...

Tuesday, July 22, 2014

Kanak-Kanak maut dirempuh van


23 Julai 2014
Kuantan: Gara-gara leka membeli barangan dapur di sebuah pasar raya, seorang wanita terpaksa menyambut Aidilfitri tanpa anak lelakinya apabila kanak-kanak berusia lima tahun itu maut dilanggar kenderaan ketika melintas jalan, di Bukit Sekilau, di sini, petang tadi.

Kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu berlaku apabila wanita berkenaan yang berusia lingkungan 30 tahun dikatakan tidak menyedari anaknya melintas jalan di depan pasar raya terbabit sebelum dilanggar van dipandu seorang lelaki.

Pegawai Penguatkuasa Tadbir dan Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang Asisten Superintendan Zainalabidin Othman berkata, kejadian itu menyebabkan mangsa, Muhammad Haikal Khamram meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala dan anggota badan.

"Siasatan awal mendapati mangsa berseorangan ketika melintas jalan tanpa pengetahuan ibunya yang ketika itu berada di dalam pasar raya berkenaan.

"Van jenis Toyota Hiace yang dipandu seorang lelaki berusia 48 tahun gagal mengelak mangsa yang tiba-tiba meluru untuk melintas jalan," katanya ketika dihubungi, di sini, tadi.


Beliau berkata, sehubungan itu, polis menahan pemandu van berkenaan untuk siasatan lanjut termasuk kenderaan yang melanggar mangsa.

"Kita meminta saksi kejadian tampil membantu siasatan dan pada masa sama ibu mangsa juga sudah diambil keterangan berhubung kejadian itu," katanya.

Zainalabidin berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/Budakmautdirempuhvan/Article?mutakhir



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my