loading...

Monday, July 7, 2014

3 Maut tercampak dari kenderaan


6 Julai 2014
IPOH - Tiga lelaki maut manakala seorang lagi cedera apabila kenderaan pacuan empat roda jenis Isuzu Dmax yang dinaiki mereka terbabas di Km 200.5 Lebuhraya Utara Selatan menghala ke utara di sini hari ini.

Mangsa, R Raju, 73, dan anak lelakinya, R Balasubramaniam, 40, maut di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di beberapa bahagian badan.
   
Rakan mangsa, B Subramaniam, 66, pula disahkan meninggal dunia di Hospital Taiping manakala seorang lagi anak lelaki mangsa R. Nandakumar, 31, cedera ringan.
   
Subramaniam dan Raju memegang status penduduk tetap (PR) manakala Balasubramaniam dan Nandakumar merupakan warganegara India.
   
Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan berkata kejadian kira-kira pukul 3.30 petang itu berlaku apabila kenderaan berkenaan yang dalam perjalanan dari Ipoh menuju ke Kulim, Kedah terbabas sebelum terhumban ke dalam longkang.
   
"Tiga mangsa tercampak keluar dari kenderaan yang dinaiki manakala Balasubramaniam yang memandu kenderaan itu tersepit di tempat duduk pemandu," kata Mat Fauzi ketika dihubungi.
   
Kesemua mayat mangsa dihantar ke Hospital Taiping untuk bedah siasat.
   
Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kamunting Mohd Taufiq Abd Sattar berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 3.48 petang sebelum bergegas ke tempat kejadian.
   
"Tiba di tempat kejadian tiga mangsa telah berada di luar kenderaan berkenaan selepas tercampak keluar manakala seorang lagi tersepit," katanya.
   
Beliau berkata kerja-kerja menyelamat dan pembersihan jalan raya selesai pada pukul 4.57 petang. - Bernama

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/semasa/kenderaan-terbabas-tiga-maut-seorang-cedera-1.296951


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my