loading...

Sunday, January 12, 2014

Ahli Konvoi Superbiker Maut Bertembung Lori





Inalillahi wainailaihi rojiun

12 Januari 2014
IPOH - Cuti hujung minggu sekumpulan ahli kelab motosikal berkuasa tinggi yang berkonvoi ke Cameron Highlands bertukar tragedi apabila seorang daripada mereka maut dalam kemalangan yang berlaku di Kilometer 33, Jalan Simpang Pulai ke Cameron Highlands, semalam.

Mangsa, Shuhaimi Ali Mohd, 41, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan beberapa bahagian badan yang lain.

Saksi kejadian, Mohd Anis Amil berkata, dalam kejadian jam 1 petang itu, mangsa yang menunggang motosikal model Yamaha YZF-R1 dikatakan terbabas sebelum terperosok di bawah lori yang datang dari arah bertentangan.

“Sebelum itu, kami melihat mangsa gagal mengawal motosikalnya ketika melalui satu selekoh sehingga menyebabkan dia terlajak lalu melanggar sebuah lori secara berhadapan.

“Mayat mangsa hanya berjaya dibawa keluar dari bawah lori dengan bantuan anggota bomba dan penyelamat Simpang Pulai yang dipanggil ke lokasi kejadian,” katanya.

Difahamkan mangsa adalah Timbalan Presiden Andalas Bikers yang berpangkalan di Klang, Selangor.

Mayat mangsa dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk dibedah siasat sebelum jenazahnya dibawa pulang ke kampung halamannya di Kampung Pasir Panjang, Sekinchan, Selangor.

Sementara itu, Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Ipoh, Deputi Superintendan Wan Sharuddin Wan Omar ketika dihubungi mengesahkan dan pihaknya siasatan lanjut masih diteruskan bagi mengenal pasti punca sebenar kemalangan tersebut.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/peserta-konvoi-maut-1.239750
http://www.nst.com.my/world/superbiker-killed-in-crash-with-lorry-1.459984




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my