loading...

Monday, September 2, 2013

Lori durian bertembung treler


Inalillahi wainailaihi rojiun

2 September 2013
SETIU - Seorang pemandu lori satu tan membawa muatan durian maut setelah kenderaan dipandunya bertembung sebuah treler pengangkut kenderaan di Kilometer 37.5 Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu (Sungai Tong), di sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.15 petang itu, mangsa, Sukiman Abdullah, 40, berasal dari Paka, Dungun, bukan sahaja cedera parah di bahagian kepala tetapi turut tersepit di tempat duduk sebelum dikeluarkan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Setiu.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Ab Rahman Raja Mohamed berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila treler pengangkut kenderaan dipandu Zulkeflly Abd Latib, 44, berasal dari Pulau Pinang, hilang kawalan lalu masuk ke laluan bertentangan.

“Treler tersebut dari arah Kuala Terengganu menghala ke Kota Bharu dan sebaik tiba di lokasi kejadian, dipercayai pemandu hilang kawalan akibat jalan licin. Kenderaan ini kemudiannya merempuh pengadang jalan di sebelah kiri sebelum masuk ke laluan
bertentangan.

“Akibatnya treler ini bertembung lori dipandu mangsa. Mangsa mati di tempat kejadian akibat cedera parah di bahagian kepala serta tersepit di tempat duduknya,” katanya.

Sementara itu Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Setiu, Mohd Izani Zakaria berkata, pihaknya menerima panggilan jam 4.27 petang dan bergegas ke lokasi dengan sebuah jentera bersama kekuatan enam anggota.

“Tiba di lokasi, didapati treler terbabit seolah-olah melekat dengan bahagian hadapan lori satu tan dinaiki mangsa serta melintang jalan hingga tidak boleh dilalui kenderaan. Masa diambil untuk keluarkan mangsa dari kenderaan dipandunya yang remuk ialah kira-kira 20 minit,” katanya.

Tinjauan Sinar Harian mendapati, lalu lintas turut sesak sejauh beberapa kilometer di kedua-dua arah hingga menyebabkan pemandu keluar dari kenderaan untuk berehat di kaki lima jalan susulan perjalanan tidak dapat diteruskan.

Selain itu ratusan durian juga bertaburan.

Al-Fatihah


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/lori-muatan-durian-bertembung-treler-1.197725



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my