loading...

Wednesday, August 21, 2013

Terpelanting dari bonet



Inalillahi wainailaihi rojiun

21 Ogos 2013
ROMPIN – Seorang wanita maut tercampak keluar melalui bahagian belakang kereta selepas kenderaan dipandu suaminya itu terbabas di Serinkin, di sini kelmarin.


Dalam kejadian yang berlaku di kilometer 154 Jalan Kuantan–Johor sekitar jam 5.50 petang itu, mangsa, Seti Halizah Bonairan, 45, maut di tempat kejadian manakala suaminya, Azman Mat Satt, 47, dan madunya, Junatiah Misbah, 25 cedera ringan.

Anak Junatiah, Ellysa Najwa Azman, 2 tahun, yang mengalami cedera parah meninggal dunia sekitar jam 1.45 pagi, semalam, di Hospital Mersing.

Junatiah berkata, suaminya cuba mengelak kenderaan di hadapannya yang cuba membelok ke kanan menyebabkan kereta dinaiki empat beranak itu terbabas.

“Suami saya mengelak ke kiri dan terbabas lalu melanggar tiang elektrik dan seterusnya masuk ke dalam parit. Semua yang berada dalam kereta tercampak.

“Saya tidak sedar sangat sebab segalanya berlaku dengan pantas. Sedar-sedar saya berada dalam parit dan dibantu oleh orang ramai,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superintendan Johari Jahaya yang dihubungi Sinar Harian berkata, kereta tersebut dari Kota Tinggi dan menuju ke Felda Selendang.

“Kereta tersebut yang dipercayai dipandu laju terbabas ke sebelah kiri jalan dan melanggar tiang elektrik lalu terjatuh ke dalam parit sehingga melanggar pembetung.

“Mangsa yang maut di tempat kejadian cedera parah di bahagian kepala selepas terpelanting keluar melalui pintu bonet belakang,” katanya.

Menurutnya. semua mangsa yang cedera dihantar ke Klinik Kesihatan Tanjung Gemok sebelum dirujuk ke Hospital Mersing.

Jenazah Seti Halizah di bawa ke Hospital Muadzam Shah untuk dibedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) (a) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/maut-tercampak-dari-bonet-1.193918



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my