loading...

Friday, July 5, 2013

6 sekeluarga nyaris maut bertembung



6 Julai 2013
SEREMBAN – Enam sekeluarga termasuk dua kanak-kanak berusia dua tahun dan dua bulan nyaris maut apabila kereta yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan di Kilometer 10 Jalan Seremban – Kuala Pilah, dekat sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 8.15 malam itu, enam sekeluarga yang menaiki kereta jenis Toyota Altis itu sedang dalam perjalanan dari Kuala Pilah menuju ke Seremban sebelum bertembung dengan sebuah kereta jenis Proton Iswara yang dipandu seorang wanita berusia 20-an dari arah bertentangan.

Pegawai Bomba Kanan II Balai Bomba dan Penyelamat Senawang, Ariffin Isa berkata, seramai 10 anggota membabitkan dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Senawang serta Kuala Pilah bergegas ke tempat kejadian sejurus mendapat panggilan orang ramai.

“Sebaik tiba, kesemua mangsa dalam Toyota Altis itu sudah diselamatkan orang ramai yang berada di tempat kejadian.  Namun, wanita yang memandu kereta Proton Iswara itu masih tersepit di tempat pemandu akibat pelanggaran,” katanya.

Menurutnya, bahagian hadapan Proton Iswara juga remuk teruk mengakibatkan orang ramai sukar memberi bantuan menyelamatkan mangsa.

“Bagaimanapun, bomba mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit di bahagian kedua-dua belah kakinya dengan menggunakan peralatan. Kedua-dua belah kaki wanita itu juga didapati patah," katanya.

Beliau berkata, kesemua yang cedera dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar, di sini untuk rawatan susulan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/6-sekeluarga-nyaris-maut-1.179536



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my