loading...

Saturday, July 13, 2013

1 maut 3 parah


13 Julai 2013
KUANTAN - Seorang pemandu kenderaan pacuan empat roda terbunuh selepas kenderaan dipandunya dilanggar sebuah kereta dalam nahas melibatkan tiga kenderaan di Kilometer 118.6, Jalan Kuantan-
Segamat dekat Rompin, petang kelmarin.


Dalam kemalangan kira-kira jam 4 petang itu, penumpang kenderaan terbabit mengalami cedera parah manakala pemandu dan penumpang sebuah lagi kereta turut mengalami nasib sama.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim dalam satu kenyataan berkata, mangsa yang maut dikenali sebagai Buang Awang, 60, petani dari Desa Keranji Muadzam Shah disahkan meninggal dunia kira-kira jam 6.05 petang ketika menerima rawatan di Hospital Muadzam Shah.

Menurutnya, mangsa yang parah, Aliff Shah Fuad Shah, 27 dan Nur Khadijah Mohd Zain, 23 dari Melaka serta Mohd Nazi Busumi, 34 dari Muadzam Shah turut dihantar menerima rawatan di hospital sama.

“Penunggang motosikal, Nur Hasimah Md Isa, 20 dari Perumahan Kampung Feri, Rompin bernasib baik apabila terselamat dan hanya mengalami cedera ringan,” katanya.

Mohamed Fauzi berkata, mangsa memandu kenderaan jenis Mitsubishi Triton dari arah Segamat menghala ke Kuantan bersama seorang penumpang.

“Ketika sampai di lokasi kejadian, dia dipercayai gagal mengawal kenderaannya lalu terbabas ke kiri.

“Ketika pemandu itu cuba masuk ke laluan semula, salah satu tayarnya pecah menyebabkan  kenderaan itu hilang kawalan lalu termasuk ke laluan bertentangan  dan merintangi jalan,” katanya.

Beliau berkata, sebuah kereta jenis Proton Perdana dari arah Kuantan-Segamat dipandu seorang lelaki bersama seorang penumpangnya gagal mengelak lalu terlanggar kenderaan mangsa yang merintangi jalan.

“Akibat nahas itu, kereta Proton Perdana terbabit berpusing lalu terlanggar sebuah motosikal,” katanya.

Sementara itu dalam kejadian berasingan, seorang penunggang terbunuh selepas motosikal ditunggangnya merempuh sebuah lori di simpang empat, Jalan Industi Gebeng dekat sini, malam kelmarin.

Dalam kemalangan kira-kira jam 11.50 malam itu, mangsa, Roslan Muda, 41 dari Kampung Baru Felda Neram 1, Kemaman meninggal dunia di tempat kejadian.

“Kejadian dipercayai berlaku apabila lori terbabit dari arah kawasan industri ke simpang terbabit sebelum meneruskan perjalanan.

“Mangsa yang datang dari arah kanan gagal mengelak lalu melanggar lori jenis Mitsubishi Fuso tanpa muatan itu,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua kemalangan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/seorang-maut-3-parah-1.182107


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my