loading...

Thursday, June 20, 2013

Tercampak bawah treler



Inalillahi wainailaihi rojiun

20 Jun 2013
Kuala Lumpur: Malang tidak berbau apabila seorang penunggang motosikal digilis sebuah treler di Kilometer 31, Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) arah Bandar Tasik Selatan ke Pandan Indah, di sini, pagi semalam.

Kemalangan kira-kira jam 8.45 pagi berhampiran Taman Kencana, Ampang itu berlaku apabila motosikal mangsa dikatakan bergesel dengan sebuah kenderaan yang kemudian melarikan diri.


Menurut sumber polis trafik, mangsa Zakaria Jusoh, 51, berasal dari Jitra, Kedah yang menunggang motosikal bersendirian tercampak ke bawah treler yang sedang bergerak sebelum digilis selepas dipercayai bergesel dengan sebuah kereta dari arah sama.

“Mangsa terjatuh dari motosikalnya dan tercampak ke bawah treler di antara tayar hadapan dan belakang di laluan tengah jalan berkenaan.


“Pemandu treler tanpa muatan yang dalam perjalanan dari Semenyih ke Selayang itu tidak sempat mengelak lalu menggilis badan mangsa,” katanya.


Mangsa yang cedera parah di bahagian badan maut di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.

Katanya, kejadian berlaku di laluan susur bertingkat yang menuruni bukit menyebabkan laluan berkenaan sesak teruk lebih 10 kilometer.


“Siasatan lanjut masih dijalankan bagi mengenal pasti punca sebenar kejadian manakala keterangan pemandu treler pula sudah direkodkan,” katanya.

Menurutnya, kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 selain meminta saksi kejadian tampil menghubungi polis bagi membantu siasatan

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Tercampakbawahtreler/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my